donderdag 30 augustus 2012

8 weken oud

Met 8 weken mogenze naar hun nieuwe baasjes.
Ze zijn al veel opgezocht door de nieuwe families en het is aftellen wanneer ze dan mee naar huis kunnen.
Het nest wordt kleiner, de pups groter.

En: ze zijn heel zindelijk te noemen.
Mijn werk zit erop. Ik kan heus niet alle pups verder verzorgen, want dat moet één op één bijna.
Ze spelen veel. Kunnen al zitten en volgen.
Ze lopen niet weg! Maar dat lukt nog wel met alle pups tegelijk.

Fleur heeft nog wat melk over dus geeft ze nog wat voeding én ze gooit bijna dagelijks nog haar maaginhoud eruit zodat haar pups dat lekker kunnen opeten.

wat een speelruimte!
Het is een vrolijke boel als ik weer naar ze toe loop.

Straks als de pups allemaal weg zijn is de buiten ruimte vrij voor onze (nieuwe) kippen.
Dan wordt de puppenspeelplaats weer kippenren, zoals deze oorspronkelijk ook was.
Ze hadden daar een geweldige start.

Met plezier probeer ik deze week nog veel met de pups wat in en om het huis te spelen.
Riempjes om doen valt niet mee, maar Roos nam er al ééntje mee op sleeptouw.
Ik heb het riempje toen toch maar af gedaan en toen stonden ze zo samen aanhet touwtje te trekken: de grote en de kleine. (Jammer geen fototoestel in de buurt)
De nieuwe baasjes krijgen die taak.

En verder.
Lucky shots met camera, wordt vervolgd:

wie wil mij? (bescheidenheid!)

actiefoto (wat een geluk!)

middagslaapje (let op die kuil!)

2 opmerkingen:

  1. Wij kunnen haast niet wachten. Appie zal t bij ons goed krijgen...dat beloof ik!! Alvast dankjewel voor al je inzet en liefde voor Fleur, Roos en de pups!! Super!!

    BeantwoordenVerwijderen