vrijdag 24 augustus 2012

Naar de dokter

Al een week weet ik wanneer ik naar de kliniek moet met 12 pups voor de eerste entingen.
Één dag ervoor waren ze allemaal al gechipt. Op één pup na gaven ze geen kik!

Al een week heb ik erover na zitten denken hoe ik met 12 pups naar de dokter moest, want 12 pups lopen overal tegelijk!
En dan heb je het nog niet over de kans op zogenoemde 'ongelukjes' die 12 pups kunnen veroorzaken, dus wilde ik voorkomen dat ze alles nog zouden onder plassen en poepen.

Vervoer was geregeld, maar nu nog de veiligheid en de sanitaire voorzorgsmaatregelen.
Wat betreft sanitair: ik had de dag zo gepland, dat ze rond 3 uur wakker zouden kunnen worden gemaakt, en dan kunnen ze alles laten vallen wat nodig is en daarna eten en een touwtje om. Na het eten zijn ze zowiezo wat rustiger en hopelijk hebben ze dan ook allemaal een sanitaire stop gehad.

Rond 4 uur gingen we verzamelen, want om half 5 moesten we bij de dokter zijn en 12 pups in 3 vouwkratjes moest het gaan worden voor de veiligheid.
Vorig jaar had ik 8 tuigjes, maar die waren zoek geraakt, dus dacht ik aan voor elke pup een los touwtje die gemakkelijk los kon schuiven.
Eénmaal 4 pups in een kratje te hebben vastgebonden ging er iets mis met de samenwerking tussen de pups. De één trok nog harder dan de andere, en als je dan wilt ontsnappen hang je aan een touwje te bungelen naast de krat met een lus die dus niet los gaat. Gelukkig waren we er op tijd bij. Dat was ff niet grappig.
Weg met alle touwjes en dan nu maar de pups gewoon los in de kratjes.
En wat gebeurde er?
Voorbeeldige pups! Ze bleven gewoon zitten.
Het zijn de riempjes die de boosdoenders waren, ik had meer vertrouwen in 'mijn' pups moeten hebben. En achterin de auto? goed, ze bleven rustig zitten. wel wat warm achterin, maar ok.
Wachten in de receptie? goed, veel belangstelling gekregen natuurlijk.
In de behandelkamer? goed, het ging allemaal slapen op de grond aldaar.
Op de behandeltafel? goed, elke pup bleef rustig staan voor de dokter die alles nakeek:
tandjes, oogjes, keeltjes, kliertjes, balletjes, naveltjes, hart, longen én de enting.
Bij navraag bleek dat het eigenlijk niet gewoon was dat een pup zo goed meedeed. Normaal piepen ze alles bij elkaar. En dan nog alle 12 ook!
Terug moesten we alle pups slapend en wel terug in de kratjes doen, in de auto en naar huis.

Bij het uitstappen hielpen we alle pups uit de auto de komen en wat gebeurt er: massaal stonden ze langs de weg te plassen. Wijdbeens de jongens en de meisjes zittend. Hoezo zindelijk!
Ze weten nu de weg wel naar de speel weide en met een beetje aanmoediging kwamen er al 8 mee.
En die andere 4 dan? Nou, die moesten eerst nog poepen.
Wat een superhondjes.
Alles bij elkaar waren we zo wel 2 uur onderweg en niet één heeft de boel bij elkaar gescheten bij de dokter. Goed gedaan coach!


Moe naar bed. Buitenhok was te koud, wat zijn ze groot geworden. (zoek op de lineaal)

1 opmerking:

  1. Helemaal super!! Ik heb veel bewondering over hoe je het allemaal toch maar voor elkaar krijgt...petje af!! Groetjes, Esther de Klerk.

    BeantwoordenVerwijderen