woensdag 22 augustus 2012

Fleur is aan het afbouwen?

op wacht
Geweldig om met Fleur (en Roos) samen te werken.
Fleur laat het spelen met de pups ook aan Roos over en houdt zelf wat afstand. 
willen drinken.........
En gisteravond bijvoorbeeld: de héle avond ben ik bezig geweest Fleur te eten te geven.
Ik had alle pups eten gegeven en toen waren wij aan de beurt en gingen we eten koken.
aan het spelen
Fleur had ook honger, dus zet ik brokken voor haar neer en ze at ze gelijk op. Dat doet ze niet altijd, dus het verbaasde me.
Ook had ik brokken alvast in de week gezet (alle kookvocht en restjes jus in de pan) voor haar omdat ik weet dat ze ze soms haar eten opgeeft aan de pups en dan is het handiger als het voer zachter is.
Ik vermoedde namelijk dat Fleur met voorbedachte rade aan het eten was geslagen.
Daarna ben ik gaan wandelen met Fleur en Roos en toen we terug kwamen liep Fleur recht door naar de pups en gooide al haar vers verorberde brokken tussen de pups, die dat meteen allemaal opaten.
verstoppen
Na ons avondeten was er nog wat groente en aardappelen over, dus deed ik dat door de zachte brokken heen, zodat Fleur weer kon eten
Roosje had er ook trek in, maar die gaf ik een klein beetje en Fleur stond de rest naar binnen te werken: Roos kreeg zelfs een snauw! Afblijven!

poepen
Binnen een paar minuten was ik Fleur weer kwijt: was ze dus al naar de pups gelopen en heeft ze daar de inhoud van haar maag ertussen gedeponeerd en voor ik er was hadden de pups alles zelf al weer naar binnen gewerkt.
Mijn vermoeden was dus uitgekomen.
Natuurlijk had Fleur weer honger dus kreeg ze opnieuw voer, voor de 3e keer.
Dat was nog niet alles:
Toen het hele huis tot rust was gekomen, kwam Fleur mij halen.
slapen
Er waren al een paar pups midden op het speel veld gaan liggen slapen, maar Fleur vond het nodig dat ik alle pups veilig zou laten slapen en ze niet buiten zou laten liggen. Natuurlijk. Alleen wilde ik dat wat later doen als dat Fleur naar haar zin was.

Nadat ik alle pups veilig in het hok had gelokt (ja met snoepjes en zo, ze kunnen immers zelf lopen.... ) en die twee slapers erbij vond ik het eigenlijk wel wat frisser geworden buiten, het was immers al half 10.
De avonden worden wat kouder, maar ik wilde de pups wel buiten laten slapen, maar ik kwam op het idee om die oude slaapzak die onder in de binnenkist ligt te gebruiken en die in het buitenhok neer te leggen voor de pups.
Zo gezegd zo gedaan?
Ben je gek! Fleur wilde precies weten wat ik in die kist deed.
Ze liep gelijk te kijken waar die slaapzak naar toe ging en ik moest ook de kist netjes achter laten, maar dat deed ik later pas en ook dat inspecteerde ze nog even.
Moe valt alles in slaap op het veld na een warme dag.
Fleur doet een laatste inspectie.
Toen ik de slaapzak in het buitenhok had gelegd en de pups ook kwamen kijken wat ik had gedaan liep ik terug naar huis, waar Fleur mij stond op te wachten. Ze vertrouwde het niet.
Met haar ben ik naar de puppies teruggelopen en ze moest toch even bij de pups kijken en toen kreeg ik de goedkeuring en wilde ze wel weer mee naar het huis naar binnen. (en de kist weer in originele staat teruggebracht hebbende)
Wie het niet gelooft moet het maar zeggen, er is niks van verzonnen. Waar gebeurd!
 

Dus eigenlijk is Fleur nog wel betrokken bij alle pups, maar mogen ze niet te lang meer aan haar tepels hangen, anders zwaait er wat.
 
Kijk maar naar de volgende foto's:
Kom niet dichterbij!
Kom naar mama toe!!!!!
(In werkelijkheid redt ik hier Fleur van de achtervolging, zie voetjes van Fleur)
Snel!
(In werkelijkheid: beloning bij het plassen= spelen met het baasje)
Fleur op de vlucht, alle pups vliegen los van de tepels!


Respect: Pups blijven eindelijk op een afstandje, na wat gegrom.
Kan Fleur eindelijk de restjes opeten en de afwas doen, zoals altijd maar nu zonder pups aan de tieten
Dan gaan we maar spelen
En mama houdt de wacht tijdens het spelen, op afstand.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten